tisdag 5 januari 2010

Jag är en kvällstrött människa

men i söndags var jag tvungen att sitta klistrad framför TV och titta på Damernas detetektivbyrå. Har läst några av Alexander McCall Smiths böcker och bara älskar serien. Efteråt följde filmen Drottningen och jag - en helt fantastisk film om Farah Diba f d drottning av Iran och som filmats av en svensk-iransk kvinna. har ni inte sett den så kanske den finns på SVTPlay på nätet. Där finns massor av bra filmer, reportage som man missat.

Nåväl -läggdags! Men var är Mysan den fläckiga? 15 gr kallt ute och katten är idag sex år gammal och har kanske varit borta tre nätter sammanlagt under alla dessa år (på sommaren). Hu, ingen katt. Upp och tittar under sängar, i garderober, i fåtöljer m m. Ingen katt! Går ut i mörkret med ficklampan i högsta hugg. Kollar alla bodar, lyser på vägen, börjar bli övertygad om att hon är borta för alltid. Går in igen, kollar återigen alla garderober. Kommer på att jag inte kollat det låste klädskåpet i hallen. Öppnar och ut kommer det en hungrig Mysan den fläckiga. Somnade 01.30. I kväll väntar jag på Simon, som jag vet är ute. 19 grader kallt. Han har gått upp ca 2kilo under istiden. Inget kul att vara katt och gå ut!

Inga kommentarer: