torsdag 9 februari 2012

Missad parning men träffade revbenen

Valla löper och har fått husarrest,jag tar X och skall försöka få ut djur helst till skott, vi går ,eller ska gå runt en mosse . Vet att det finns ett ganska brett dike där.,Tiken tar upp och jag skall försöka hitta en öppning där jag kan passa. Tiken kommer tillbaka och jag skall ta mig ut ur såten. GPS i all ära men kompassen är inte att lita på, kommer att möta ett flertal grävda diken som inte skall finnas. Klarar de flesta men ett brett "krondike" möter mig försöker hoppa men avstampbenet sjunker och jag hamnar mitt i diket faller framåt och slår bröstkorgen i en stubbe. Blöt till midjan samt en obeskrivlig smärta under högra nyckelbenet. Ligger en lång stund kompisen kallar per radio och frågar var jag var Fyrhjulig motorcykel kan inte ta sig fran på mossen, så min tanke var att han skulle kalla på en helikopter för att lyfta ut mig ur den belägenhet jag befann mig i. Efter ca 15 minuter så kom jag upp på benen och beslöt mig för att försöka ta mig till bilväg,inget nytt dike mötte mig..Hemresan var en plåga kunde endast använda tvån och fyrans växel.. Bilresa Sollentuna T o R för att hämta hanen var inte att tänka på. Följden blev att Valla gick så att säga över tiden. Många besvikna blivande valpköpare fick jag informera,men vi tar nya tag ev till hösten.

1 kommentar:

Agneta Westman sa...

Ouff, detta måste ha gjort obeskrivligt ont! Hoppas det känns bättre nu. Voff från Gruffa med familj.