tisdag 23 december 2014

Riktig jakt

den 6 december kom husses kompisar från vårt grannland och det blev jakt, nu fick de fälla vilt för mig. Tog upp hind som jag körde ett par varv men bytte till hennes kalv när vi passerade upptaget, passskytten trodde att det var hinden jag drev så det small men då hade jag redan bytt drevdjur som efter en 15 minuter gick på Remi som inte gjorde ngt misstag. Det var inte kul att se kalven liggande det innebar att skällandet o springandet var över. Räntorna var mer intressanta. Busredovisning: Två datamusar 1 fjärrkontroll, ett antal pennor och 1 bettskena som husse brukar på nätterna men jag kom åt den medan han morgonborstade tänderna. Efter detta har vi varit nere i stugan mycket så nu blir det inget förrän annandagjul. Morsan har skött sig utmärkt men så är hon mkt äldre, hörde att husse skall para henne med min far, jag träffade honom när han var hos oss och jagade. En kanonfarsa. Ha de Z

1 kommentar:

Anoush Alexnder sa...

awwwww Jag gillar den här bloggen vet inte mycket om detta språk, men hattar hålla bort det goda arbetet som denna tack