måndag 4 maj 2009

domeriet

I lördags och söndags avverkades 72 mil per bil. Lördagen gick väl an, då var det bara ett tiotal mil, inte så många hundar att döma. Sedan ner till Blekinge, sova över hos systern, ta en promenad längs havet, höra alla fåglar och för första gången i år göken! Upp tidigt och leta sig till den lilla byn Eringsboda. Vet ni inte var den ligger? Jag vet - för där dansade jag på Folkparken i min gröna ungdom. Nu var vi på idrottsplatsen i byn. Undrar ibland hur många idrottsplatser, ridhus och mässhallar jag sett under min tid som domare!
Dömde i alla fall 40 drevrar och efter det så blev det trettio mil hem. Vad är det man håller på med - kul är det i alla fall.

Nu väntar Västerås på torsdag (ja det är för jobbet). Kan i alla fall skryta med att jag lär känna mitt land

1 kommentar:

Anonym sa...

Ville bara meddela att Medvindens Honda har landat/the witch