måndag 4 maj 2009

Valborg

Vilket väder! Svenskar älskar ju att prata om vädret och i helgen var det befogat. Strålande sol! Hade naturligtvis glömt min kamera på jobbet, lånade Thords mobil för att kunna fota den stora årliga händelsen - nämligen murkelplockning. Jo då, jag tog fina kort, men tyvärr visade det sig att jag tryckt på fel knapp så det blev film i stället och vem på YouTube är intresserade av 2 min murkelfilm??
Om det blev några murklar? Självklart blev det en 6-7 liter. Sedan rensning i syrenbersån tillsammans med gästerna. Efter det sedvanlig grillkväll. Det blev utskuren rådjurskotlett. Dessa marinerades några timmar i kryddor och öl. Skar den i ganska tjocka skivor och sedan skar jag en liten ficka i varje skiva. Infogade i varje öppning gorgonzola och så upp på grillen. Mums!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade sett fram emot Murklor - The movie!!! Guess who