måndag 16 november 2009

Basset SM 2

Jaha, nu har jag varit och dömt Basset SM för drevhundar. Personligen skulle jag aldrig kunna vara så intresserad så att jag skulle komma med på dessa tillställningar. Men Syd hade i alla fall ordnat detta på ett mycket bra sätt. Nästan hela styrelsen var där och hjälpte till, "direktsändning" via nätet, god mat på kvällen före och mycket trevligt umgänge med domarkollegierna. Vädret på morgonen var strålande. Det var länge sedan jag såg solen. Vi var två domare på varje hund och min domarkollega, hade jag inte träffat på många år, men han var också med när Bassetklubben bildades. Vi hade kul och var alldeles helt överens i vår bedömning. Någongång satt naturligtvis hjärtat i halsgropen, som när "vår" hund gick över en starkt trafikerad väg 4 ggr. Då känner man hur bra det är med Garmin-pejlen! Vår hund blev 4 totalt - och betänk att den tog ett första-pris och två tredje-pris, så förstår ni hur duktiga hundarna var.

Hemresa ca kl 17 på fredagskvällen. Vi åkte mot Växjö, det började snöa lite. Efter Växjö åker vi upp på Småländska höglandet. Mörkt, blött och snöflingor till förb-else. Ända upp till Virserum (med sin berömda korvkiosk) höll det på. Inget helljus gick att använda. Bilen lite halvskral. Från Gamleby till Åtvidaberg körde jag själv utan sällskap. Pust och stön! Var trött nästan hela söndagsmorgonen

Inga kommentarer: