måndag 16 november 2009

Basset SM - drev 1

Åker tillsammans med Börje, som också skall döma på Basset SM. Klockan närmar sig 12 när jag hämtar Börje i Gamleby. Är lite hungrig, tänker att jag tar en korv på macken när jag ändå skall tanka. Kommer dit tankar och vill ha en sådan där "rullkorv" för att stilla den värsta hungern. Den unge mannen som står och tar betalt, frågar lite försynt: Gör det något om korven är lite djupfryst i mitten? Visste ej när den var riktigt klar. Pengarna åter och in i bilen. När vi kommer till Virserum - stor skylt Korv med bröd. Vi stannar och jag beställer en korv med bröd. Även här ung man, som säger att korven inte får plats i brödet, eftersom det är en tysk korv (?). Föreslår då att han tar en papptallrik och lägger brödet bredvid. Detta accepteras. Börje vill också smörja "kråset" och beställer en hamburgare. Sedan står vi utanför kiosken i Virserum och väntar på vår måltid i ca 15 min. Jo då, jag får min tyska korv. Den är inte djupfryst i mitten men man skulle kunna kalla det ljummen.

Inga kommentarer: