onsdag 10 februari 2010

Ibland blir det bara för mycket!

Vi håller ju på att renovera vardagsrummet och i detta rum har jag länge haft en stor vävram med en halvfärdig flamsk vävnad i form av en hjort. Den är läcker men plats finns inte. Satte ut annons på blocket och en dam från Orsa ringde och var mycket intresserad. Ringde åter efter några dagar och ville veta vikten (det kostar ju en hel del nu förtiden). Inga problem tyckte jag. Jag skulle väga och ringa tillbaks. Dj-lar, vågen vi hade fanns i jaktstugan! OK, köpa ny. Tyckte att den var lite dyr - 399 kr, men tänkte att de kostar väl det idag. Ställer mig på vägen som visar 88 kilo! Jag undrade naturligtvis, men Thord tyckte det var en bra vikt, när han ställde sig på den. Försökte läsa instruktionerna. Ja ni vet ju hur lätt det blir på en skala från ett till tio. Till slut fattade jag att denna tingest var mer än en vanlig personvåg. DÄR FANNS OCKSÅ EN KROPPSFETTANALYSATOR!!! En krppsfettsanalystor mäter andelen kroppsfett, vatten, muskler samt ben och kroppsvikt, ge (?) samt ger förslag på kaloriintag. Inte konstigt att den var så dyr. Men i instruktionen står också att läsa: Man kan använda den som en vanlig våg och då behöver man inte bry sig om det övriga. Ja nya tider! Visar vågen på köksbordet där vi har Valla som bordsunderlägg. Hon ligger alltså på denna bild under vågen - och vad väger hon då?

Inga kommentarer: