torsdag 17 juni 2010

Kameran!!

Nu är ju bråda dagar för fotografering av valparna. Vad händer då? Varje gång jag sätter in överföringskabeln i datorn pajar den. Goda råd är dyra - men i det här fallet har jag en jätteduktig systemtekniker på jobbet. Skickar dit datorn. Han tittar och konstaterar att det är inget fel på den. Tror i stället att det är kabeln till kameran som det är fel på. Min kamera har ju några år på nacken så nu måste jag försöka hitta en ny kabel. Tänkte låna grannens kamera i morgon så att det åtminstone kommer ut några bilder både här och på hemsidan.

Som de flesta vet har vi fött upp Artesiener sedan 1983 - men denna kull är sällsynt.Valla-mamman går in till dem, de suger lite, sedan släpper hon mjölken så att det säger kluck, kluck. De somnar och sedan börjar samma procedur om efter några timmar. Nästan inte ett ljud har vi hört från valplådan (jo, jag sover hos dem tills de är ca 3 veckor) Valla kommer ju från Polen och vi visste ju inte att hon skulle bli en sådan A-mamma. Det är bara att tacka och ta emot!

Inga kommentarer: