onsdag 11 maj 2011

Murkeldags

Jag som idag har svårt att gå hängde med uti skogen. Klart att jag fick vila så där var femtionde meter - men jag tog mig upp själv från sittstenar och stubbar. De' ni! Sedan pekade jag ut en del svamp med stavarna åt kamraten, som hittade mycket själv.
Jo det fanns nästan lika mycket som förra året.
Ni kommer väl ihåg det goda receptet på murkelsoppa? Om inte så är det här

Ja, vad gjorde vi sedan? Som vanligt hade kamraten tagit med sig något gott till förrätt - parmaskinka fyllda med melonskivor och avokado. Själv hade jag plockat fram 1 kg kräftor. Så här blev det:
Kräftorna åts för sig strax efter hemkomsten från skogen. Jag sov middag, kamraten rensade svamp och sedan åt vi hennes förrätt och grillade oxfile - sedan rullade vi. Mycket blev det!

Inga kommentarer: