tisdag 18 november 2008

Mysan


Dålig TV i kväll, så jag hinner med att presentera Mysan också. Mysan är född 17 maj, Norges nationaldag, och var vår första katt på många år. När Vorsteh-hundarna inte längre fanns och när jag åkte ner till Holland för att hämta en ny Artesien-valp, så gjorde jag slag i saken och åkte till förorten och köpte en "bonnakatt" för hundra kronor. Hemresan gick otroligt bra och än idag har hon inget emot att åka bil. De först månaderna kallade vi henne för Terroristen. Hon anföll hundarna när de minst anade! Sedan blev hon kastrerad, jo det heter faktiskt så även på honkatter, och då blev hon lugnare och namnet var man ju tvungen att ändra. Mysan är en katt som är på rymmen när hon är bakom ladugården vid jaktstugen (det är 100 m) Hon kan tänka sig att gå ut i hagen hemma ca 50 m och gå till ladugården och grannen ca 100 m. Hon gillar inte vinter och inte regn. Då använder man i stället kattlådan inomhus. Hon hoppar gärna på vissa hundar dvs Sikta från stolar och bord. Det är min katt och hon sover på huvudkudden ända tills jag hostar eller vänder mig om (vilket sker på natten). Då blir hon förnärmad och lägger sig på en stol i stället

Inga kommentarer: