tisdag 13 januari 2009

Garmin 2

Jag har ju lovat återkomma med info ang Garmin, och jag tror att jag ska hålla mig till de traditionella pejlarna. Varför då, undrar ni kanske, men jag säger bara att jag får krupp på kuppen.

Lördag morgon, släpper Pejla. Vi har ställt ut oss runt en liten såte. Naturligtvis drar Pejla åt annat håll och kvar står jag med pejlen. Djuren som buktar allt större i januari drar iväg med hunden. Jo då, jag kan följa drevet. Rätt som det är säger Garmin att Pejla har ståndskall. Jag förfasar mig - tänk om hon råkat ut för vildsvin! Slänger mig i bilen och börjar leta. Än är hon där och än är hon här och har ståndskall då och då, och allt detta ser jag på kartan. Fattar ni? Hur kul är det på en skala mellan ett och tio.

Till slut var hon bara 156 m bort enligt Garmin och då ropade jag in henne, så det slutade lyckligt i alla fall. Vi får väl se om mina nerver håller för den sortens information.

Inga kommentarer: