onsdag 7 januari 2009

Vildsvin 2


Ja, nu har vi haft ännu en vildsvinsjakt! Jag satt på pass, nära ett torn naturligtvis (i fall jag skulle vara tvungen att svinga mig uppför). Hunden kom närmare, men fick per radio höra att det förmodligen var älg. Jag tyckte att det gick lite knackigt, men ok. Sedan blev det ett yl och ganska tyst. Några timmar senare var hunden åerfunnen vid den beryktade Västerviksvägen. Lite moloken satte hon sig i bilburen. Ägaren sa att det var första gången som tiken inte kommit tillbaka självmant På eftermiddagen upptäcktes det att tiken blivit åtgången av vildsvin. Så iltransport upp till Strömsholms djursjukhus. Hoppas att allt blir ok. När jag hört om vildsvinshundar och allt vad det innebär, så kan jag ärligt säga att jag aldrig i mina dar skulle satsa på en sådan. Jag skulle aldrig våga släppa en varelse skapad för den sortens jakt och vad är det då för vits med att ha en hund som kan jaga vildsvin? Jag bara undrar.

Inga kommentarer: