torsdag 12 mars 2009

Till den husfru/husman som har allt redan


Var i den stora staden idag för att införskaffa resa till en konferens i Bratislava -och eftersom man inte är i storstaden varje dag (det är ju ändå 1,5 mil dit) så passade jag på att shoppa lite. Och tro't eller ej men jag hittade den optimala presenten eller husgerådet för jägare.
Jag skall förklara vad det är. Man tager ett ägg. Expediten sa att man också kunde använda det till pannkakssmet. Det måste jag testa! Man lägger alltså formen i stekpannan och häller i passande ingredienser och vips har man ett ägg som ser ut som en revolver!

Jag frågar allvarligt - Kan det bli bättre än så här? Ska testa den på mina jaktgäster nästa säsong! (kanske provar tidigare och då kommer bilden - jag lovar).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ursula!
Apropå ägg, gå till min blogg och vidare till Maddes, gåtill november och leta upp "ett roligare sätt att steka ägg".

Motvindens sa...

Ja, Maddes var kanske ett snäpp bättre (haha) men jag testade min form igår och upptäckte att man inte får ha en räfflad panna för då rinner det ut (hihi) kanske bättre med en sluten panna (fniss)
Ursula