måndag 29 mars 2010

Nu börjar det våras

Jo, hundutställningarna börjar. Jordbruksgymnasiet Vretaskolan hade en inofficiell utställning förra helgen. Över 220 hundar kom. vilja med husse och matte kom från Västergötland. Jag skulle visa hur det gick till. Nåja, vilja tyckte att allt annat än att gå med mig var kul. T ex att kolla in alla andra hundar, äta upp deras mat m m. Hon vann dock rasen och skkulle in i grupptävlingen där hon fick tävla mot ganska många ur samma grupp: Rhodian Ridgeback, Bayersk viltspårshund, Blodhund, fauve de Bretagne och Dalmatiner. Då var klockan bortå 2 och då kunde hon i alla fall gå ett halvt varv tillsammans med föraren dvs mig. Samma kväll ringde en annan valpköpare som varit i Malmö på officiell utställning och ställt ut samt fått ett andra-pris. Vad gjorde hon för fel? Jag säger bara - Hav tålamod! Många, många hundar växer till sig och är inte bra förrän de är kanske tre år. så ta det lugnt de flesta blir vackra. HUR SÅG VI SJÄLVA UT PÅ KLASSKORT NÄR VI VAR SLYNGLAR ELLER SLYNGLERSKOR?????
Jag bara undrar. Sätter i alla fall ut ett kort där Vilja är jättemallig.

Inga kommentarer: