söndag 14 mars 2010

Orkideer är ett kapitel för sig

Får kanske några gggr om året en kruka med vackra orkidéer. När de blommat färdigt brukar jag ge bort dem, för aldrig någonsin har jag fått dem att blomma om. Nu har jag i alla fall några kvar i fönstret. Och nu måste jag kanske misstänka att en av dem gör allvar av vilja blomma. Men eftersom jag aldrig har sett några blomanlag, undrar jag:
Den där knölen på den ena stängeln är det början till ett under?????

I väntan på blommorna kan man ju alltid gå ut och köpa plastkopior. Det gjorde kamraten Ann, som efter ett tag upptäckte att plastblommorna förökat sig. Säkerligen var de "riktiga" blommorna sura för sällskapet. Ni kan följa min kamp mot antiblomning på den här bloggen.

1 kommentar:

Kerstin sa...

Hej, jo orkidéer är ett kapitel för sig som du skriver, knölen på bilden är en luftrot, samlar på orkidéer själv, en del blommar om, och en del står likadant år efter år, det gäller å ha tålamod :-)