onsdag 4 februari 2009

Exteriördomarkonferens - kan det vara något?

Nu till helgen skall vi har en exteriördomarkonferens. Det är en av de viktigaste möten vi har för rasen.Nästan alla utställningsdomare samlas och så går vi igenom rasen. Innan dess har vi arbetat på att färdigställa ett kompendium som domarna får. Det kommer att publiceras av Artesien-klubben så fort domarkonferensen är avslutad. Ja vad gör man då? Jo man pratar om fel och brister på rasen. Vi försöker inpränta hos alla hur vi tycker rasen skall se ut. Nu har ju också kennelklubben kommit in med direktiv. Lugn, det är inte så farligt! Men domarna uppmanas att särskilt titta på frambensställning och bröstkorgar. Men det är ju något som vi pratat om i många år. Och jag säger bara att rasen blir bättre och bättre när det gäller detta. Nåväl, det blir en lång helg med Basset hound, Petiteter, Fauve, Grand, Bleu och dagen efter Beagle och drever. Men jag lovar att återkomma efter konferensen. Nu ska jag försöka att åkalla demonen som gjort att jag är förkyld (hoppas jag) Måtte det inte vara influensa - halva korridoren på mitt jobb ligger hemma!

Inga kommentarer: