onsdag 3 december 2008

Pinne?

När jag läste Marias blogg om käppen kom jag ihåg en vansinnig, men sann, berättelse för herrans massa år sedan. Jag hade en valpköpare i Skåne, som tränade hunden på viltspår. Många minns kanske när spårkäppen kom. Det var en käpp som var ihålig och i den hällde man blod som kom ut i lagom (?) mängd när man blodade spåren. De allra flesta av oss hade på den tiden en käpp med en bit svamp fastknuten i den nedre delen och så hade vi med oss en liten hink och doppade "svampkäppen" där. Nå tillbaka till historien. SBaK Södra hade viltspårsträning och min valpköpare kom dit och träffade på YG (som inom parentes hade den nya spårkäppen) varvid hon utbrister. Åh - har du pinne jag har tuss! När YG ringde mig för att berätta historien tog det ca 30 min innan han fick fram vad han ville, efter det skrattade vi nog ikapp i 30 min till.

Inga kommentarer: